Stavební bytové družstvo Letohrad
Správa budov pro společenství vlastníků
V rámci správy budov pro společenství vlastníků jednotek (SVJ), pro která není výhodné nebo možné zabezpečovat správu svépomocně nabízíme následující služby:
Ekonomické služby:
- vystavování "Předpisu měsíčních úhrad" za užívání jednotky nebo družstevního bytu (dále jen bytová jednotka);
- kontrolu zaplacení měsíčních úhrad podle předpisu měsíčních úhrad za užívání bytové jednotky a vystavování upomínek;
- zajišťování účetních operací, resp. vedení účetnictví domu, s odděleným účtováním záloh na jednotlivé bytové jednotky (byty a nebytové prostory) a sledování nákladů a výnosů v příslušném účetním období;
- zpracování měsíčních uzávěrek, roční uzávěrky a roční závěrky včetně závazných výkazů;
- vedení přehledné evidence a dokladů o příjmech a výdajích spojených se správou domu odděleně, zvlášť na úseku oprav a udržování, zvlášť na úseku služeb poskytovaných s užíváním bytových jednotek;
- vypracování přehledu ročního hospodaření s finančními prostředky na Fondu oprav;
- provádění finančních operací, resp. vedení účtu SVJ u banky v případě uděleného zmocnění k nakládání s peněžními prostředky na tomto účtu, hospodaření s peněžními prostředky vlastníků bytových jednotek na úhradu nákladů spojených se správou a provozem společných částí domu (včetně vyrovnání zůstatků vyúčtování služeb dle jednotlivých bytů);
- zajišťování služeb spojených se mzdovými náklady (pracovní smlouvy, dohody apod.);
- provádění komplexního ročního vyúčtování záloh za služby k termínu danému zákonnými předpisy a směrnicemi;
- předání výsledků hospodaření domu a jejich projednání s výborem SVJ nebo představenstvem družstva;
- archivace účetních a ekonomických dokumentů.
Technické služby:
- zajišťování údržby, oprav a investic na společných částech a zařízení domu;
- zabezpečování předepsaných revizí elektro-zařízení, hromosvodů, protipožárních a hasicích zařízení, kotelen a plynu ve společných prostorách domu;
- zabezpečování pravidelné kontroly a čištění komínů;
- sjednávání pojištění společných částí domu;
- zajišťování dodávky energií do společných prostor domu;
- zajišťování pravidelných kontrol a servisních oprav výtahu;
- vedení příslušné technické a provozní dokumentace k domu;
- archivace technické dokumentace.
Základní legislativně právní pomoc zahrnuje:
- pravidelnou podrobnou měsíční kontrolu nedoplatků úhrad za užívání bytových jednotek;
- neprodlené informování SVJ nebo BD o zjištěných nesrovnalostech v úhradách za užívání bytových jednotek;
- archivace soudních spisů a souvisejících dokumentů.
Správa databáze uživatelů bytových jednotek:
- založení personálních složek jednotlivých uživatelů bytů v domě včetně zajištění ochrany osobních údajů;
- evidence personálních změn, přeregistrací a podnájmů v personálních složkách a v elektronickém informačním systému;
- archivaci.